podleza

ROCK ON JAMZ! Rock Rock On ! www.facebook.com/rockonjamz www.instagram.com/rock.on.jamz www.twitter.com/ROCKONJAMZ

петък, 10 септември 2010 г.

DJ Qbert (Interview) за DJHero2

Ти си един от участващите в DJHero2, как се включи в играта?
DJ Qbert: Искаха ме още за първата част, но тогава нямаше такъв режим на играта за "битки". Сега вече има такъв режим и те се свързаха с мен: "Сега вече е време да влезеш в игра."
Що се отнася до участието ти, по какъв начин участваш в играта?
DJ Qbert: Дадоха ми един куп песни, аз си избрах два трака и започнах да скърцам върху тях. Там няма продукция от моя страна, те направиха бийт-а и всичко и аз просто скърцах отгоре. След това ме заснеха като движения и аз се старах да могат да бъдат уловени всички нюанси на начина, по който се движа и т.н.
Странно ли е да се видиш във виртуално игра?
DJ Qbert: Абсолютно. Настина не мога да повярвам все още. Все още това не ме е ударило, но е наистина страхотно.
Какво ще кажеш за самата игра, като игра е забавно, но в очите ти на професионален DJ може ли да се доближи усещането за скърцане на истински грамофони? Или всичко по-скоро е като пресъздадена фантазия?
DJ Qbert: Това е видео игра, тотално различно е, но има забавни аспекти. Това е като да играеш футбол с приятели, забавно е. Когато играеш Madden NFL пак е забавно, но тотално различно.
Какво е мнението ти за музикалната селекция?
DJ Qbert: Направена е много добра комбинация според мен. Погрижили са се да има различни неща, така че да бъде интересно. Даже Z-Trip и DJ Shadow имат сетове вътре. Има много голям набор от музикална селекция, така че тя ще се доближава до вкусовете на всеки.
Ами ти? Когато си готов да представиш най-голямото шоу, което ти минава през ума, какво да очакваме?
DJ Qbert: Най-важното за мен е практиката. Приемам всичко като за боксов мач, за който си се погрижил да продължи достатъчно дълго време. За мен аз съм различен DJ от обичайното. Приемам се по-скоро като Джаз музикант зад грамофоните. Аз трябва да поддържам пръстите си сръчни, мисълта си ясна, а това става с постоянно упражняване. Имам да изучавам цялата музикална теория. Приемете го като пиано рецитал, само че с грамофони.
За хората които нямат представа какво е да си DJ, какво участва в "миксирането"?
DJ Qbert: Има различни типове DJ. Има Радио DJ. След това има DJ, който пуска по клубовете и хората танцуват и се забавляват, тогава всичко е повече от "миксиране". След това "Батъл" DJ, това са DJ които главно в практиката си включват номера с отделни части на тялото и "скречинг". Това е нещото, което правя. Разбира се, трябва да пускаш така сякаш боравиш с музикален инструмент, което аз наистина обичам. Предпочитам да ме наричате "Scratch DJ Turntablist", това е категорията в която попадам.
От тези DJ ли си, които силно вярват в плочите? По някакъв начин имаш ли общо с тези CD DJ?
DJ Qbert: Специално за този проект се налагаше да скърцам дигитално, за да могат да имат всяко нещо на компютър. Лично, в моята практика аз използвам и обичам "винила".
Какъв "hardware" използваш? Човек, който се придържа главно към Technics ли си, или имаш други предпочитания що се отнася до грамофони?
DJ Qbert: Аз съм доста традиционен тип. Харесва ми да използвам грамофони Technics и миксер Vestax. Харесвам също миксерите на Pioneer . Rane също са добри.
Какво е мнението ти за семплирането? Вярваш ли, че трябва да правиш всичко на живо или използваш цифров семпъл, които записваш и "loop-ваш" ?
DJ Qbert: И в това отношение съм по-традиционен също. Обичам да работя "сурово" със всичко. Всичко в реално време, и всичко което се случва на момента с "винил". Но има случаи, в които правя много як бийт днес например и за да може да бъде чут от хората, той трябва да е в mp3 вариант. Обикновенно, в такива случай го зареждам на моя i-Pod и го връзвам с миксера, така че да мога да "скречирам" отгоре.
Когато започна за първи път да се занимаваш с DJing, мислил ли си че някога се се превърне в повече от хоби за теб?
DJ Qbert: Не съвсем. Харесвах го толкова много, че мислех че ще го превърна в мое хоби за цял живот. Аз наистина обичах до съм зад грамофоните толкова много, че си мислех: "Започвам, за да стигна до някъде с това, ще разбия всяко едно парти, а после ще дойдат наред и "битките"." Опитвах се да бъда като боксьор, който непрекъснато се обучава за следващата битка, за да може да стигне накрая до световните финали. След това започнах да си мисля: "Да мисля, че ще се справя да правя това." След 6 години практика на моето хоби, аз успях да го обърна в кариера.
В DJ битките, вие се конкурирате с друг DJ. Слушаш ли това, с което излиза опонентът ти, за да му се противопоставиш?
DJ Qbert: Има различни видове битки. Например DMC World , където всеки DJ разполага с 6 минути, за да покаже уменията си. Можеш да пускаш каквото се пожелаеш, но то ще бъде отсъдено според своята креативност и индивидуалност. Друт тип битки: head-to-head конкуренция. Там ти разполагаш с 1 минута, и конкурентът ти разполага със същото време. Ти трябва да следиш това, което прави опонентът ти за да му отговориш в следващата минута за теб. Има още един тип битки: cutting конкуренция. При този тип битки, ще видиш само музиканти. Да речем, че има барабанист който свири на "бекграунд". След това двама трумпетиста започват да "противоречат" един на друг. Единия прави 4 такта и другия му връща с 4 такта. Това е, което правим. Трябва ни Хип Хоп бийт, или някакъв фънки ритъм за "бекграунд" и почваме да се редуваме на тактове.
Какъв съвет ще дадеш на децата, които практикуват DJing от вкъщи? Какво трябва да направят за да надобреят ?
DJ Qbert: Най-добрия съвет, който аз съм получил е от Mix Master Mike, който е DJ за Beastie Boys. Ние бяхме в една група, която се казваше Invisibl Skratch Piklz преди той да се присъедини към Beastie Boys. Преди време аз го бях попитал същия въпрос и той ми отговори: "Просто трябва да бъдеш оригинален. Трябва сам да си създадеш правила." Без правила, можеш да бъдеш оригинален!
Има ли нещо, за което пропуснахме да поговорим и искаш да добавиш?
DJ Qbert: Ако искате да се научите да правите скречове например, ние имаме страхотна on-line школа: Qbert Skratch University. Вече сме голяма общност, над 1,000 души членуват вътре и продължава да се разширява. Даваме си съвети и се учим един друг. Ако искаш да се научиш на нещо, а си още в началото всеки може да ти окаже подкрепа там.

Няма коментари:

Публикуване на коментар