podleza

ROCK ON JAMZ! Rock Rock On ! www.facebook.com/rockonjamz www.instagram.com/rock.on.jamz www.twitter.com/ROCKONJAMZ

понеделник, 17 януари 2011 г.

Interview: Lord Finesse (2011)

Talking Diggin’ in the Crates: В центъра на крю-то е добре познатия на всички Lord Finesse - хапливо МС, последователно мислещ продуцент и преди всичко един човек, който изцяло е посветен на Хип Хопа. Всичко, което споделят хора като него е образователно най-вече за последователите... Check it
В днешни дни Хип Хоп артистите изглеждат много по-подготвени за по-големи турнета и до по-далечни точки на света, защо мислиш е така? Lord Finesse: Това може да зависи от много фактори. Трябва да разберете, че едно такова пътуване е доста дълго и трябва да си подготвен за него. Има някои изпълнители например, които отказват да пътуват повече от 5 часа, и едно пътуване от 20 часа е като 4 пъти отгоре на проблема и са склонни да гледат на пътуването по този начин. Също така и икономически погледнато за мен да ида до Япония е много по-изгодно, защото ще взема повече пари отколкото да отида малко по-далеч, до Австралия например където парите са доста по-малко. Има дебат и относно това, ако ме разбирате. Принципно правя шоу в клубове, по-събрано действам и правя всичко на сцена, например 2009-та бях с група, миналата година направих DJ турне до седем града. Парите, които получавам винаги са добри, но когато говориш с някой промотъри в Австралия и те ти представят цифрите и им откажеш и те са : "О, наистина ли? Защо не искаш да дойдеш?", обаче те не знаят, че икономически ти няма да вземеш това което ти е стандарт да взимаш като заплащане. Знаете ли, феновете наистина трябва да оценяват някой артисти, който правят компромис с това и отиват за шоуто. В такъв случай за мястото където е концерта, това е отдадена чест и трябва да бъде оценено. Ако се върнем малко назад във времето ти започна като МС, а след това се отдаде изцяло на продуцирането. Каква беше първоначалната подкана да застанеш зад грамофоните, беше ли нещо което си искал да направиш от самото начало? Lord Finesse: Още в началото не исках да съм МС, а DJ. Започнах да рапирам заради любовта и уважението си към рапа, но аз осъзнах, че ако искаш да влезеш в изкуството на това да бъдеш МС наистина, трябва да се впуснеш много сериозно и дълбоко. По-късно нещата естествено се извъртяха натам за където бях и това ме върна точно там където исках да бъда. Никога не съм се съмнявал в желанието си да бъда DJ или продуцент. След като осъзнах това аз наистина имах време, с което да остана с музиката и да се отдам. Дори сега, между това по което работя в момента и бъдещите ми проекти има дълги паузи, но смятам, че хората ще чуят какво съм правил през цялото това време и всичко все още ще си и това "Lord Finesse" звучене, което познават, но музикално много по-изпълнено и с малко по-различен подход. Смятам, че всичко следващо е все по-добро и когато използвам "различен подход" да опиша предстоящите си неща не ме разбирайте погрешно като това да правя музиката за радиото, или поп - Неее! - Аз просто съм усвоил различен технически подход, който е допринесъл за развитието ми и ми помага да свърша двойно повече работа от обикновено. Talking Diggin’ in the Crates: много уважение за приноса към стила, какво смяташ отличава рапа на DITC от останалите? Lord Finesse: Мислим извън ограничението, харесваме фънк, харесваме джаз, харесваме соул и ние действително обичаме хубавата музика. Обичаме музиката и всичко, което правим е с любов, не гледаме на музиката си дали тя ще разцепи всички клубове, дали ще я пускат по радиото и т.н. Извън тези неща сме, преди всичко се мислим за добри музиканти. Хубавата музика е тази, която може да те "удари". Ние искаме когато някой си пусне първите няколко секунди от наш трак да реагира - "О, по дяволите кво е тва?!" и точно това е което прави музиката на Diggin’ in the Crates необичайна и хората трябва да разберат, че това е най-хубавото нещо в живота на свободното слово - Да бъдеш в състояние да кажеш всичко, което искаш и чувстваш, същото се отнася и за рапа. Когато правиш музика хората искат да чуят твоята история, а ако правиш нечия друга история - ти не би трябвало да правиш музика. Свободата на словото е да бъдеш различен, да бъдеш този който си. Diggin’ in the Crates - това сме ние каквито сме! От екипажа на DITC, човека който прикова вниманието в последно време е Buckwild с "Nineteen Ninety Now". Смятате ли да направите нещо заедно, например да продуцирате заедно албум с бийтове от архива ви? Lord Finesse: Не, защото аз смятам, че това което прави тази музика специална е настоящото време и поколение. Това е като да се обърнеш към Stevie Wonder да прави "Superstition" отново и отново, сещаш ли се? Аз винаги взимам от съставките, с които съм правил музика и ги обединявам но всичко пътува със времето. Научих толкова много от сегашното поколение, не мога да взема някви стари бийтове и да изкарам албум, човек слага ограничения пред себе си като се върне назад. Друго интересно нещо, за което излязоха слухове е, че с DJ Premier ще работите заедно върху посмъртен албум на BIG L, кажи нещо за това.. Lord Finesse: Като погледна ситуацията с Big L, аз много помогнах на майка му като направих много неща когато трябваше и го правех от любов и уважение. В момента нещата, който излизат посмъртно на L според мен не го отразяват в най-добрата му светлина. Това разбира се може да не е чак такъв проблем, в крайна сметка имаме "The Big Picture", но когато тръгнеш да правиш планове за нещо такова наистина трябва да отделиш време и да си наясно какво точно правиш. Искам да кажа - като не си преценил плановете си през деня правилно е все едно да караш със замъглено предно стъкло. Мисля за проект с Premier и ако го направим, наистина ще бъде много луд, но от бизнес страна ние няма да го направим за някой друг или да се възползваме финансово от това което сме направили. Ние ще го направим за наследството на L към неговите фенове, но всичко това е много сериозна работа, кръв, пот и сълзи за наследството на Big L и феновете му, аз не искам да виждам как някой слага пари в джоба си от това и от тази гледна точка на нещата аз казвам НЕ! Това е нещо, което трябва да направиш със спомените си за Big L когато сте работили назад във времето... Lord Finesse: Да..искам да кажа, че наследството му е просто невероятно. Казвам това, заради нещата които той направи за кратък период от време и накара много хора да гледат на него като на ъндърграунд икона. Аз наистина бих искал това да продължи, но не желая вокалите му смесени с кой да е бийт, защото трябва да се опитваме старателно да направим нещо по-добро, но в същото време да се комбинират по готин начин. Аз съм перфекционист. Мина се доста време от "The Awakening" насам, в ерата на интернета все още ли вярваш силно в Хип Хоп албумът? Lord Finesse: В днешни дни имаш MySpace, Twitter или Facebook и тези интернет пространства са големи и можеш да разпространяваш свободно каквото пожелаеш, но по този начин според мен хората стават мързеливи и безучастни спрямо културата. Това не е всичко, което трябва да направиш за да представиш Хип Хопа, за да представиш себе си, като някъде там имаш цял свят... Хората искат да те виждат физически и физически могат да те усетят много по-добре, отколкото да те следят в интернет. Искам да кажа, че MySpace, Twitter, Facebook - това са една голяма маркетинг схема, но има толкова повече начини да се изразиш извън това. Защото за мен това е пасивност, просто пускаш нещата си в нета и чакаш някой да ти почука на вратата ... не става така. Ако вярваш, че музиката ти трябва да достигне до хората трябва да се размърдаш, да правиш концерти, да обикаляш, да се опиташ да направиш игра с радио и т.н. Или за YouTube, да бе, сещаш ли се "Виж ме в YouTube!", добре окей нека проверят за мен в YouTube - Lord Finesse, аз съм ъндърграунд артист, ще има какво да открият хората за мен и това е супер, но ако ти си изгряващ тепърва изпълнител и нямаш история като мен например, кой ще се сети да проверява за теб в YouTube и каква е вероятността да попадне на теб случайно. Всичко това не работи така, хората просто си мислят, че всичко което трябва да направят е да се направят регистрации навсякъде и да пускат в интернет нещата си, а има толкова много отвъд това. Като погледнеш напред какви са плановете ти за 2011? Lord Finesse: Има доста неща, които ще излязат през 2011. Два албума ще излязат горе-долу по едно и също време, това са албума "The Tru Origin" и ремикс проекта "Funky Technician". "The Tru Origin" включва мен, O.C. и други артисти, който нарочно не искам да издавам. Албума за мен е едно цялостно завръщане откъм Хип Хоп и лирика, следва турне в няколко града, заедно с моята група - едни много големи изроди, за които ще се разбере повече. Следва горе-долу средата на годината съвместен албум с O.C. и Large Professor. Има доста, неща които ще се случат така че очаквайте да ви изненадат приятно. Смятам за в бъдеще да направя някой промени и да променя отново играта ...

Няма коментари:

Публикуване на коментар