podleza

ROCK ON JAMZ! Rock Rock On ! www.facebook.com/rockonjamz www.instagram.com/rock.on.jamz www.twitter.com/ROCKONJAMZ

вторник, 17 февруари 2015 г.

Joey Bada$$ "B4.DA.$$" Album Review

"B4.DA.$$" (Before Da Money) е дебютният албум на Joey Bada$$. Албума излезе официално на 20 Януари 2015, когато е и неговият 20-ти рожден ден. Почти месец по-късно усетих да споделя усещането и отношението ми към неговата музика. За мен той определено е млад феномен на сцената, още когато през 2012 година излезе дебютният микстейп на Pro Era, последван от първият солов микстейп на Joey Bada$$ - "1999" - те наистина заковаха своето знаме на арената. Като излезе "The Secc$ Tap.e." се изкефих, забелязах присъствието им , но не си го пуснах отново, така както си пускаш албума, който те е зарибил, продължих да следя и тогава излезе "1999" - и ето тук определено вниманието ми се прикова сигурно още от първото слушане. Аз не спрях да слушам този микстейп в продължение на цял месец, пускахме си го когато се събирахме и с моите приятели и коментирахме как Joey е превъплъщение едва ли не на младият Nas. С появата си това МС, макар и още млад и зелен в това, на което е способен и таи в себе си той вля свежа кръв със остроумната си лирика и това меланхолично звучене на златната ера и то в най-подходящото време за културата в лицето на рап сцената - осакатена от натрупването на рап, който не звучи като РАП, и МС-та нямащи лирика, но имащи swag ?!?



През последните няколко години наистина се надигна надежда за промяна на ситуацията в мейнстрийма, а това е наистина нещо което вълнува всички нас. Нивото, което поставя мейнстрийм сцената, е нивото, което възпитава слушателят, който с присъствието на МС-та като Joey Bada$$, CJ Fly, deM atlaS , цялото Pro Era движение или пък един Kendrick Lamar бива трениран да слуша МС-то, не само бийта, не само повтарящия се припев и ритъма, а МС-то. Благодарение на движението, което тръгна от все млади МС-та като тях средностатистическият слушател, който черпи познанията си за Хип Хоп култура от медията и модерните си приятели започва да обръща внимание на текста, а тези МС-та имат лирика, с която да го изненадат. Това е нещо много важно, веднъж върнала се обратно вълната тя ще потопи много слушатели в дълбоките води на МС-инга и Хип Хоп Културата дълбоко под повърхността медийният обхват. Тази малка революция, която се вдигна, всъщност не е никак малка, тя е доказателство че нова Златна ера има и ние вече сме в нея.



Попринцип аз съм класически ценител, възприятията ми за Хип Хоп идват от пионерите на тази култура във всеки един от елементите, затова и винаги съм била с критичен поглед и най-вече слух към новото. Хората, които ме накараха да обикна културата, все още са артистите, които ме вдъхновяват и са мой модел на подражание. Следя дейните класици до днешна дата, артисти като Chuck D, KRS ONE, RAKIM , Big Daddy Kane, Sadat X, Large Professor, Show & A.G. , DJ Premier... списъкът е дълъг и продължава ли продължава, тези хора имат безкрайния ми респект за своята активност от ден първи до ден днешен, за своята безкомпромисност и съдържание. За мен тази култура никога не е била мъртва, винаги е имала своето движение и надигащ се бунт под повърхността, независимо от лицата и теченията, които е сменяла индустрията на повърхността. Движението на Новата Златна Ера за мен не е започнало вчера, не е започнало нито с Joey, нито Kendrick Lamar, а със късането на "предишната вълна" с големите лейбъли, умният избор, който взимат голяма част от представителите й като стартират свои независими лейбъли и обединяват всичко във и за културата. Дълго време повечето от стойностният рап, който излизаше през годините беше отправен и достигаше само до "най-верните", електронното и поп звучене натискаше отгоре, рядко е или да не кажа нечувано, някое хлапе да се увлече по Immortal Technique например или стигне до това, което ври и кипи в "ъндърграунда" след като е слушал "рап" от медията. Ето тук идва значението на Joey Bada$$ и всички, останали виновници рапа отново да звучи РАП дори на комерсиалната сцена, процента не е голям, но ще расте и в това число влизат и изпълнители, които познаваме много добре не само новите имена.



B4.DA.$$ се радва на комерсиален успех още в първата седмица от излизането му с близо 54 000 продажби и оглавяващ класацията на Billboard 200 под номер 5. Ето тук идва неговата заслуга влизащ в битка с пошлите артисти, директно от една и съща сцена.
Албума докосва със широк обхват от теми, влиза малко по-надълбоко в проблемите, които са засягани в предишните проекти. Никой артист на мейнстрийм сцената не е правил от години, това което Joey Bada$$ направи. Това разбира се е лично мое мнение и наблюдение и не го натрапвам на никой. От излизането на "1999" и "Summer Knights" до "B4.DA.$$" линията е спазена, чисто стилистично всичко се допълва и е едно цяло, флоу-а е малко по-различен, по-агресивен отколкото в началото, макар и първият начин на редене на Joey Bada$$ да му пасваше наистина много, би било интересно да го връща от време на време. Това, с което се откроява B4.DA.$$ в сравнение с това, което правят не по-лоши лирици в момента е безупречният подбор на бийтове. Не мога да си кривя душата - Да! продукцията на Statik Selektah, DJ Premier, J Dilla и The Roots, Freddie Joachim, Chuck Strangers и прочее натежава, грабва сърцето на слушателя и го увлича в лириките. За мен колаборацията и получаването на химия между лириката и бийта е от изключително значение, както е от значението химията между DJ-ят и MC-то когато са заедно на сцена. До тук Joey Bada$$ ме печели като фен на първо място и като DJ аз с изключително удоволствие ще предавам посланието му. Този рап трябва да бъде чут и този рап трябва да събори фалшивите герои. Много е рано да се каже каквото и да било друго, дълъг път го чака това талантливо МС и надявам се линията ще продължава ...
Подкрепете този албум, подкрепяйте рапа, който искате да слушате .

Няма коментари:

Публикуване на коментар